%u2022 stappers gaan dan eerder richting uitgaanslocatie, omdat het eerder druk en dus gezellig wordt. Net zo veel plezier met elkaar en de staptijd wordt niet verkort
en wat denken ze van mensen die werken? sporten? andere verplichtingen hebben?
%u2022 ouders krijgen meer rust door acceptabeler tijden van halen/brengen en kunnen ook op een fatsoenlijke tijd gaan slapen als de jeugd weer thuis is
ouders halen en of brengen van kinderen naar uitgaansgelegenheden? die MOETEN dan 14 a 15 jaar zijn, daarna gaan ze vaak met het openbaar vervoer of de fiets (of een bo
%u2022 ouders hebben het beter in de hand om de kinderen op een %u2018normale%u2019 tijd thuis te laten komen. (het is nu onmogelijk om van de jongeren te verwachten dat ze om 02.00 uur thuis zijn, als er voor 01.00 uur niets te beleven is)
hoezo nu niet dan? je ritme word wat aangepast, dus dan word 2 uur uiteindelijk ook te laat voor je, omdat nu eerder op kan staan!, en ze lijken simpathiek, met dat je het niet van de jongeren kan verwachten, maar dat is owk onzin, als je niet naar de kroeg of iets wil omdat je maar een uurtje kan blijven, ga dan met vrienden een film ofzo huren/kijken, en zet er een krat bier bij, ook leuk, goedkoper, en dan weet mama precies hoelaat kleine johan thuis is!
%u2022 de stappers zijn de volgende dag minder brak en moe dus er is meer tijd voor o.a. gezinsleven, studie, sport, vrienden enz.
hoezo ben je minder brak? je kan nog even veel zuipen want "de uitgaanstijd word niet verminderd", en moe, zou kunnen, maar wat denk je van de mensen die het WEL aankunnen, of die een dagje vrij hebben gepland, die hebben de dag erna/ochtend erna niks te doen (laat de regering vermaak voor ze perplicht stellen!)
%u2022 hopelijk wordt er minder ingedronken. Het geestelijk en lichamelijk welzijn van jongeren is hierbij gebaat, zowel op korte als op langere termijn!!!
bullshit, er word niet ingedronken omdat er pas later iets te doen is in de horeca, er word ingedronken omdat de prijzen zo duur zijn (o.a. door de acijns op alcohol)
%u2022 naar verwachting minder overlast 's nachts, vooral rond uitgaansgelegenheden
er is geen kortere uitgaanstijd, dus de mensen die overlast veroorzaken doen dit nogsteeds, alleen nu eerder, dus dit is geen oplossing, of positief iets, alleen een vervroeging van iets
%u2022 een grote groep mensen krijgt hierdoor weer de kans om te gaan stappen! O.a. mensen die 's nachts werken, die er de volgende dag vroeg uit moeten, die (kleine) kinderen hebben, sporters, mensen die te moe zijn om na twaalven nog weg te gaan.
dis de grootste bullshit die ik heb gehoord "mensen die snachts werken!" ik hoop voor hun bazen dat deze wet niet doorgaat, want volgens dit voordeel gaan deze mensen dan voor het werk de kroeg nog even in!!
als je er de volgende dag vroeg uit moet, dan ga je een andere dag stappen, of ga je zelf met je vrienden eerder, en ben je zelf eerder weg!
voor kleine kinderen heb je een oppas
, zo help je gelijk je medemens, de 16/17/18/weetikveelhoeoud jarige jeugd om ook een keer "een alcoholisch drankje te nuttigen"
sporters, waarom zouden die nu niet uitkunnen? ik sport 5 dagen in de week en nuttig nog elke vrijdag of zaterdag een paar lekkere biertjes! tuurlijk als je de volgende dag weer om 9 uur op het voetbalveld moet staan (net als mijn vrienden) dan ga je eerst gezellig naar je vrienden, en ben je minder lang in de horeca!en voor mensen die te moe zijn, die kunnen ook ergens anders wat drinken?, en tot 2 uur is nog na 12en dus zijn ze nog te moe!
mijn antwoorden op hun "voordelen"